MS Visual C++ 2010 Express & SDL

Programy konsolowe mam już za sobą(na studiach) tak więc należałoby się wyposażyć w coś "lepszego" niż gcc & g++ & gvim. W przypadku IDE( Integrated Development Environment) postawiłem na Visual Studio.
Dokładnie C++ 2010 Express Edition, czyli darmowa/okrojona wersja, pozwalająca o dziwo pisać programy komercyjne. Choć jeżeli o samo pisanie kodu chodzi to ciężko odstawić genialnego GVim'a.
Na laboratoriach jestem teraz zmuszony pisać w WinApi ale myślę że warto poznać SDL(dla większego projektu - jakiejś gry).
Poniżej przedstawiam jak zdobyć i połączyć te dwa narzędzia::
Na początku należy odwiedzić dwie strony i pobrać co nieco danych. Czyli:
Simple DirectMedia Layer
SDL'a pobieramy z:
  • Development Libraries
    • Win32
      • SDL-devel-1.2.14-VC8.zip (Visual C++ 2005 Service Pack 1)
Łopatologia a jak...
Później instalacja IDE; i rozpakowywanie ZIP'a z SDL'em. Domyślnie będziemy mieć taki folder: SDL-1.2.14. Tam najbardziej interesują nas - include i lib(jest też docs - dokumentacja znaczy się).
W folderze lib mamy 3 pliczki: SDL.dll, SDL.lib i SDL_main.lib. Plik DLL wrzuciłem tam gdzie IDE go szukało i nie znalazło: ~:\Windows\SysWOW64.* Aż roi się tam od bibliotek więc nowo wklejona będzie się tam dobrze czuła, zapewniam. Pozostałe dwie biblioteki wrzucamy do folderu Visual Studio: ~:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 10.0\VC\lib.
Pliki nagłówkowe z include można oczywiście wkleić do: ~:\Program Files (x86)\Microsoft Visual Studio 10.0\VC\include. Ja natomiast by nie robić za dużego syfu(bo default'owo jest tam około 200 plików a SDL to następne 42) stworzyłem tam dodatkowy folder sdl(i tam to wkleiwszy). Jeżeli to co napisałem powyżej nie jest jasne to nie jest mi przykro, bo jesteś "gupi".

Teraz zabawa z samym IDE.
Tworzymy nowy projekt. W oknie solucji klikamy prawym przyciskiem myszy na nasz projekt i wybieramy Properties.


Przechodzimy do Configuration Properties > VC++ Directories. Do Include Directories dopisujemy ścieżkę z plikami nagłówkowymi SDL'a. W moim przypadku byłoby to: $(VCInstallDir)include\sdl;


Ostatnim krokiem jest dopisanie do Linkera "dodatkowych opcji". Czyli przechodzimy do Configuration Properties > Linker > Command Line. W polu o etykiecie Additional Options dopisujemy: "SDL.lib" "SDLmain.lib".


Środowisko jest teraz gotowe do współpracy z SDL'em. Kompilujemy i otrzymujemy np. coś takiego:


Jeżeli jakimś cudem coś Ci jeszcze nie działa sprawdź porady w poniższych linkach:
http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SDL-C++/Instalacja/93
http://stackoverflow.com/questions/992727/how-to-install-sdl-library-in-visual-c-2008
http://dev.indra-ehm.net/2008/12/setting-visual-studio-2008-for-sdl/
http://www.lazyfoo.net/SDL_tutorials/lesson01/windows/msvsnet2010e/index.php
* Możliwe że będziesz musiał wrzucić SDL.dll do katalogu: ~:\WINDOWS\system32 lub do katalogu projektu aplikacji z plikiem wykonywalnym .exe.(foldery: Debug, Release)

Have a nice day with programming...
visual studio z SDL

Komentarze

  1. Dzieki czlowieku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super zwłaszcza, że reszta kursów jest na stare wersje gdzie biblioteki instalowało się jeszcze "globalnie"

    OdpowiedzUsuń
  3. Super. Wielkie Dzieki :D
    Ten tekst mnie rozwalił: "Jeżeli to co napisałem powyżej nie jest jasne to nie jest mi przykro, bo jesteś "gupi"." Zajebiste ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Katastrofa. Dawno temu, jeszcze na windows 7 32-bit nie było z tym żadnego problemu. A na win7 64 już:
    unresolved external symbol _pixelColor referenced in function _main
    unresolved external symbol _thickLineColor referenced in function _main

    Ogólnie pozdro, fajny tut.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz